W porównaniu do standardowych dętek rowerowych z kauczuku butylowego, dętki lateksowe są znacznie bardziej elastyczne (wydłużenie 10x w porównaniu do 2-3x). Co ważniejsze, kauczuk lateksowy ma znacznie niższy współczynnik tłumienia, co oznacza, że gdy guma lateksowa jest rozciągnięta lub zginana, wraca do kształtu szybciej iz mniejszą stratą energii.
Co to oznacza dla dętki? Dętki lateksowe są generalnie o 2-5 W (na oponę) bardziej wydajne przy prędkości 30 mil na godzinę niż dętki wykonane z innych materiałów. Trudniej je ścisnąć i zapewniają doskonałą jakość jazdy, zwłaszcza w połączeniu z elastycznymi oponami o niskim oporze toczenia. Ta dętka została dopasowana do opon o średnicy 24-30 mm, co odpowiada oponom 23-28 mm używanym w nowoczesnych szerszych felgach. Długość trzonka zaworu wynosi 42mm i będzie pasować do wszystkich nowoczesnych kół tarczowych.
SPECYFIKACJA:
Zoptymalizowany dla opon o wymiarach: 24-30 mm (opony oznaczone 22-28 mm, gdy są używane na szerokich felgach lub opony oznaczone 24-30 mm używane na starszych wąskich felgach)
Lateks premium
Zawór ze stopu aluminium 42 mm, o 10 gramów lżejszy niż zawory ze stopu mosiądzu i działa we wszystkich nowoczesnych kołach tarczowych
Wyjmowany rdzeń zaworu Presta
78 gramów